Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020

Η αλήθεια για τους ελέγχους του ΟΠΕΚΕΠΕ επί των κοινοτικών αγροτικών ενισχύσεων και τα ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ μας
----------------------------------------------------------------------
Από τη σημερινή παρουσία μου στην εκπομπή ΚΑΘΕ ΜΕΣΗΜΕΡΙ
-----------------------------------------------------------------------

Καταρχάς, και εισαγωγικώς, να θυμίσουμε σε όλους πως ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ είναι η διαδικασία κατά την οποία δίνεται ομοιογενής υφή σε ένα μείγμα που αποτελείται από δύο ή περισσότερα συστατικά μέρη.
Ούτε για τον ίδιο λόγο ελέγχονται όλοι οι αγρότες, ούτε τα ίδιοι ευρήματα έχουν όλοι οι αγρότες, ούτε τις ίδιες ποινές θα έχουν όλοι οι αγρότες.
Όλα ανόμοια, κι όχι όμοια και φυσικά μη ομογενοποιημένο το δείγμα.
Έτσι και για το δείγμα των ελέγχων επί των κοινοτικών αγροτικών ενισχύσεων διαπράττουν σφάλμα ή σκοπίμως παραπληροφορούν αυτοί οι οποίοι προσπαθούν μάταια, να πείσουν πως «είναι πολλοί», «αυτό μόνο εδώ συμβαίνει», «μόνο σε μας» και άλλα τέτοια «συνομωσιολογικά» προσπαθώντας να ξεγελάσουν αδαείς ή βολικούς «κολαούζους» πολιτικών αφεντικών, ή και πολιτικούς, πως «σαν αυτούς είναι κι άλλοι πολλοί» «πως αδικήθηκαν» κ.α. τέτοια «ονειροπαρμένα»…
Στο τέλος θέτουμε και το ερώτημα μας…
-------------------------------------------
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
Οι έλεγχοι καταρχάς είναι τριών επιπέδων:
Α) μηχανογραφικός διασταυρωτικός και γεωχωρικός έλεγχος στο 100% των αιτήσεων
Β) i) διοικητικός από δείγμα ελέγχου και ii) διοικητικός από καταγγελία
Γ) i) επιτόπιος από δείγμα ελέγχου και ii) επιτόπιος από καταγγελία
Οι υπάλληλοι του ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι καθόλα δίκαιοι και πολύ προσεκτικοί στους ελέγχους τους, κι όταν δε ο έλεγχος είναι από καταγγελία είναι ακόμα πιο προσεκτικοί (για προφανείς λόγους).
Είναι γνωστές, και από τη Βουλή, οι έλεγχοι που έγιναν στο νομό Σερρών, πέραν των ανωτέρω ελέγχων, ύστερα από καταγγελίες και αιτήματα Δημοσίων φορέων αλλά και ιδιωτών, αλλά και μετά από παραγγελία του Γ. Γ. καταπολέμησης της διαφθοράς….
Προφανώς το ίδιο συνέβη και σε άλλους νομούς, σε μικρότερη ή μεγαλύτερη έκταση σε όλη την Ελλάδα!
------------------------------
1η ΑΛΗΘΕΙΑ: o αριθμός των ελεγχόμενων αγροτών
------------------------------

Όσο δε για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία οι αιτούντες αγρότες είναι πάνω από 100.000, είναι μόνο 150 (περίπου) οι αγρότες οι οποίοι ελέγχονται, δηλαδή είναι ένας πάρα πολύ μικρός αριθμός ελεγχόμενων αγροτών (το 0,10% του συνόλου των αιτούντων), και αυτοί για ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ο καθένας τους… (στο τέλος τα ερώτηματά μας…).
ΜΥΘΟΣ 1ος για αγρίους λοιπόν ο αριθμός των 2.000 αγροτών που δεν πληρώθηκαν!
------------------------------
2η ΑΛΗΘΕΙΑ: η μη πληρωμή των ελεγχόμενων αγροτών
------------------------------

Το δείγμα ελέγχου και οι καταγγελίες έγιναν το 2020, και ΦΥΣΙΚΑ όλοι οι αγρότες έλαβαν τον Οκτώβριο το 70% της προκαταβολής της Βασικής Ενίσχυσης και τον Δεκέμβριο έλαβαν το υπόλοιπο 30% της Βασικής Ενίσχυσης και το 100% της πράσινης ενίσχυσης και σήμερα εκκρεμεί η πληρωμή μόνο των συνδεδεμένων ενισχύσεων βάμβακος και σκληρού σίτου (για τους ελεγχόμενους).
ΜΥΘΟΣ 2ος για αγρίους η «καθ΄ ολοκληρία μη πληρωμή» των ελεγχόμενων αγροτών!
------------------------------
Η διαδικασία
------------------------------

Μετά τις καταγγελίες ή τις παραγγελίες, έγιναν οι έλεγχοι!
Το πόρισμα του διοικητικού και επιτοπίου ελέγχου στάλθηκε στους ελεγχόμενους αγρότες και εντός 10 εργασίμων ημερών, είχαν το δικαίωμα ένστασης.
Οι ενστάσεις εξετάστηκαν και από την περασμένη Παρασκευή αποστέλλονται τα τελικά πορίσματα ελέγχου, είτε μέσω της «καρτέλας αγρότη» είτε μέσω επιστολών.
Κάποιοι δικαιώθηκαν, κάποιοι εν μέρει, κάποιοι όχι.
Πάντα έτσι εξάλλου γίνεται!
------------------------------
Ανάλυση κινδύνου (risk assessment)
------------------------------

Όσον αφορά τους δειγματοληπτικούς ελέγχους, η αρμόδια αρχή (ΟΠΕΚΕΠΕ) επιλέγει το δείγμα ελέγχου από το σύνολο των αιτούντων, το οποίο περιλαμβάνει, κατά περίπτωση, εν μέρει τυχαίο δείγμα, προκειμένου να προκύπτει αντιπροσωπευτικό ποσοστό σφάλματος, και εν μέρει δείγμα με βάση ανάλυση κινδύνου (risk assessment), που στοχεύει στους τομείς όπου ο κίνδυνος σφαλμάτων είναι ο υψηλότερος (π.χ. ύψος ενισχύσεων, αριθμός καθεστώτων, υποτροπή κ.α.).
------------------------------
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
------------------------------

1) Οι έλεγχοι, όλων των φορέων, όλων των τύπων και όλων των υπηρεσιών, δεν είναι εξαντλητικοί αλλά πάντα ήταν και πάντα θα είναι δειγματοληπτικοί. Αλλιώς θα χρειαζόμασταν έναν ελεγκτή για κάθε ελεγχόμενο και φυσικά το φόρο μας στα ύψη…
2) Οι αιτήσεις λήψης κοινοτικών αγροτικών ενισχύσεων συμπληρώνονται με ευθύνη του αιτούντα, και μόνο του αιτούντα, και αυτός φέρει την ευθύνη απόδειξης των ισχυρισμών του…
3) Φαντάζομαι να μη γίνεται δεκτό, από την συντριπτική πλειοψηφία των αγροτών, το σωτήριον έτος 2020, συμφωνητικό μίσθωσης έκτασης από πεθαμένο από το 2005….
4) Σωστή η αιτούμενη διασταύρωση της κατοχής της έκτασης με τη δηλωθείσα περιουσιακή κατάσταση (Ε9) του εκμισθωτή (ιδιοκτήτη) της έκτασης…
5) Ολόσωστο και απολύτως δίκαιο το διαχρονικό αίτημα των γνήσιων αγροτών οι «επιδοτήσεις σε αυτούς που πραγματικά τις δικαιούνται».
6) Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια του καφενέ (φυσικού ή διαδικτυακού) για να περνά η ώρα και να πίνουμε κανένα ποτηράκι παραπάνω με καλή παρέα…
=================
Και τα ερώτηματά μας
=================
Τολμάνε οι «διαμαρτυρόμενοι» να δημοσιοποιήσουν το λόγο για τον οποίο ελέγχονται, και το πόρισμα του ελέγχου τους, δεχόμενοι την κοινωνική κριτική και την αξιολόγηση του «δίκαιου» αιτήματός τους «να πληρωθούν, εδώ και τώρα»;
Τολμάνε οι «χαϊδευοπλάτηδες» πολιτικάντηδες να βγουν σθεναρά και με παρρησία να πουν «ναι, έχουν δίκιο οι λιγοστοί διαμαρτυρόμενοι»; και «ναι, θέλουμε να πληρωθούν οι μη σύμφωνοι και σύννομοι με τον κοινοτικό κανονισμό λιγοστοί αγρότες»;
Τολμάνε;
Μπαντής Αθανάσιος